Alla inlägg under maj 2010

Av Emelie - 13 maj 2010 12:51

Jag börjar med att mena att du nu ska hålla i dig nu för allt du är värd och det vet vi hur mycket det är. Banka, slå och picka på.

 

Så nervös jag var och jag tror även pappa satt på ett par nålar. Och där, som du hade vuxit. En böna med ett hjärta, inte illa pinkat. Pusta ut är inte ens att tänka på men glada är vi.

 

Återbesöket kom att bestå i en koll och vidare sjukskrivning. Smärtorna är gruvliga. kräkningarna många till antal. Energin ruskigt låg och glädjen den största. F gör sitt, håller mitt hår, min hand och när oron tar över och blir osund håller han mitt hjärta. Och jag kan inget annat göra än att tacka för tålamod, humor och hans oändliga kärlek. Härliga tider.

 

På lördag skulle J och jag ha haft loppis på täby galopp. Men jag drar mig ur och menar att altan, en spypåse och minsta möjliga ansträngning är mitt levebröd. Förlåt. Men vi tart i Juni vän. 

 

Jag rider vidare på min orosvåg och säger...galopp galopp. 

 

Puss 

Av Emelie - 2 maj 2010 12:39

Det går väl lite så där. Funnits på sös i två omgångar. Smärtor i nedre buk och allt är väl inte som det ska tänker jag. Men så säger dem annat och du menar att jag bör lyssna istället för att lyssna på katastroftankarna som upptar allt för stor del av det som borde vara glada dagar. Men kroppen minns och jag förmår inget annat än att rätta mig i ledet, gråta sorgens tårar och ta ut det mörka när det ännu faktiskt är ljust.Och när dina vätskor kommer i rätt ordning och jag är i ordning då sker mirakel och jag borde bara le. Men se, det gör jag inte, jag åker i en otäck kräkframkallande bergådalbana där jag slungas mellan den vackraste stunden i livet och den otvivelaktigt mest ledsamma. Och det tär i uppför och nedförsbackarna. Skavsår i själens rumpa som ger ärr inför nästa åktur. Jag är trött. Jag önskar lätthet och mindre kamp. Jag önksar mig dig. Vi önskar oss dig. Inget hellre än dig R. Inget hellre, nothing more, nothing less then You. 

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards