Alla inlägg under maj 2011

Av Emelie - 3 maj 2011 21:03

Som alltid, tiden går allt för snabbt. I påsk var vi över till Palma Mallorca. En vecka med Fredrik och vår Affe. En fin vecka, mycket fin för oss. Flyget över förväntan då förväntan var skrik och gnäll. En rejäl bajsblöja på en trång flygplanstoalett var enda turbulensen och vi landade mjukt med en sovande lillkille i mina armar. Veckan bestod av tidiga mornar, bad, promendader, bad, promenader, shopping och fikande. Vi mådde mycket bra och hemresan hem genomfördes lika lugnt även den. En något gnällig Affe i början men sov sedan genom resan men landade vaket med ett leende på läpparna och charmade som alltid en klunga bäbissuktande kvinnor.


På lördag kommer ett fint litet dop hållas. Ett dop som går i tacksamhetens tecken och där kärleken till Alfons står i centrum. Ömhet, fasthet och lugn ska råda hos oss som har Alfons i vår omvärld. Det blir lite musik och sedan lite mat uppe hos oss, ett stenkast från kapellet. Klockan 12 på lördag i sjöstaden. Det blir fint.


Idag, den tredje maj så snöade det. Känns som att vädret bestämt sig för att gå direkt till vinter utan att passera varken sommar eller  höst. Ogillar. Jag tänker på hur Alfons uppskattade att ligga med rumpan bar i skuggan under de stora "stråhattarna" på stranden. Och jag längtar tillbaka till den enkelheten som blir i avsaknaden av kyla och blötväder. Efter ett BVC besök och matinhandlande bestämde jag mig för att stanna inne resten av dagen.


Sov gott

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards