Alla inlägg under november 2014

Av Emelie - 11 november 2014 21:06

Tiden har förändrats efter det att jag fick mina barn. Den går saktare när jag vill att den ska gå snabbt. Och den går snabbt när jag önskar pausa tiden. Den gör inte som jag önskar för att vardagen ska bli lättare att handskas med.

För ca sex veckor sedan började jag jobba igen efter tio månader hemma med Rasmus. Veckorna har varit minst sagt intensiva. Fungerat helt okej trotts knappa resurser, rutinlöshet (är det ens ett ord) och undermålig ledning. En avdelning i gungning. En avdelning som helt tappat greppet om sina anställda och där känsla av maktlöshet råder. Sjuksköterskorna drar avdelningen framåt i motvind med en elefant på släp. Undersökterskorna gör desamma men i "andra korridorer". Trots att alla sitter i samma båt och önskar ro åt samma håll så talar människorna inte med varandra. Alltså i samma båt under dåliga förhållanden och istället för att prata med varandra så pratar dem om varandra. Den som sedan bestämmer hur båten ska se ut skiter blanka sjutton i att båten är fallfärdig och tar in vatten i en snabbare takt än det går att ösa ur den. Detta samtidigt som att bossen skjuter några extra hål i den for the fun of it.

Jag kan med rak rygg säga att jag på ett föredömligt sätt rott iallafall min båt i land och att mina medpassagerare inte klagat på sjögång - ens en enda gång. Tvärtom önskar dem åka lite mer och längre.

Idag och några dagar framåt är jag ledig. Då är vi i stugan. Sköna dagar.

På måndag börjar jag på Nacka sjukhus och en tjänst förlagd på 70 % natt. Känns riktigt roligt och spännande. Riktigt längtar. Inte nervöst utan bara förväntansfull. Längtar efter rutin och stabilitet. På jobb och hemma.

Om ett par veckor fyller Rasmus ett år. Han är en pojke med ett inre lugn. Han är matglad, pratglad och älskar sin storebror i kubik. Han sover numer bra pp nätterna och hänger med sin far på dagarna. Jag missar stordåd i hemmet som första bajskorven i pottan och första stå-utan-att-hålla-i-sig. Men jag glädjs åt att se bandet mellan far och son växa hela tiden fort och stort.

Nu är det tid för sömn.
Varm kram.

Postar lite nya bilder som dokumentation ur nutiden.


Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards