Alla inlägg under juli 2015

Av Emelie - 16 juli 2015 21:05

Lämnar här ett bildminne från senaste månaden. 


                                                         


Sista bilden är ena halvan av vår underbara barnvakt. Där Alfons får skapa efter idé och vara där han älskar - mitt i fantasin. 



Av Emelie - 16 juli 2015 20:14

För över en månad sedan gifte jag mig med Fredrik. Under tiden var Rasmus sjuk. Han hade hög kvarhållande feber och mådde inte bra. Ett tag senare förstod vi att han var rätt sjuk. Han lades in för ett mycket lågt blodvärde, fick en blodtransfusion och utredning påbörjades. Även om det inte passerat överdrivet lång tid har det inte varit någon rolig tid. Oron stor, farhågorna större och provtagningarna många. Idag sa läkaren att dem har landat vid en diagnos och att det är övergående och självutläkande. På frågan om Rasmus idag var friskförklarad sa läkaren ja. Hans benmärg producerar nu röda blodkroppar och han ligger stabilt i blodvärde. Under den här tiden slängde Rasmus min mobil i en kanna vatten, snart därpå knäckte Rasmus även mina glasögon på mitten. Världsliga ting i sammanhanget och kanske ville Rasmus ge igen för varje provtagning jag utsatt honom för. Idag satte vi punkt för den här resan, min lagade telefon dök på på posten och mina nya glasögon hämtades ut hos optikern. Underbara barnvakter som förgyllde Alfons dag och när jag köpte två trisslotter vann jag på båda. Vi blev inte nämnvärt rikare i plånboken efter skrapet men idag drog vi den största vinsten. Två friska barn. Kunde inte bli bättre.


Vi har glädjen att ha så fina vänner som hört sig utav med värme, samtal och kramar. Som ställt upp och givit av sin tid och kärlek.


Tacksamheten hos mig är enorm.  

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards