Alla inlägg under september 2017

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till att det jag tar del av inte alls är fiktivt. Likt känslorna jag har inför USAs ledare. En seriefigur. En lite tillskruvad satir av sig själv. Jag gör så för att det är lättare. Det underlättar för mig. Inte för någon annan.

I helgen har Alfons haft det jobbigt. En besvärlig biverkan av nyinsatt läkemedel för hans Adhd. Alfons var vaken i över ett dygn och kroppen gick på högvarv. Jag har varit hemma med Alfons i två dagar för att han ska få landa. För att själv återhämta mig gjorde jag och lillebror en utflykt till Asunden i helgen. Bara vi, lammen och naturen.

Vi lever i en oas med tillåtande omhuldande natur. På en ö som gör mig fri. Luften, havet, träden och den vita stenen. I veckan har militären övat på sina håll i Svergie. Så har det varit även här. Det har påmint mig om den högst verkliga värld vi lever i och mina undanflyende strategier fungerande inte längre lika bra.

Den värld jag lever i. Här. Den är säkerligen minst lika overklig och fiktiv för de människors livsöden jag nu lyssnar till som deras är för mig. Alternativet finns liksom inte. På samma lilla jord så ofantligt ofattbart skilda världar.

Nu ropar min framtid att jag ska torka. Och orka. Fäääärdig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards