Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

kvalitetssäkring ena dagen, reliabilitet andra..nu är de 2009.

Av Emelie - 19 januari 2009 17:43

Går det att kvalitetssäkra sitt liv? Modellen för kvalitetssäkring lär fungera oberoende objekt som står under ständig förbättring.  

    I lördags skrevs tenta på området för pediatrik, psykiatri samt obstetrik. Tentan skrevs som i ett dimmoln. Utan varken sömn eller frukost presterades en tentamen utan större svårighet. Inte ett pösigt uttalande utan ett konstaterande att det fungerar även då man tror att den bästa idén vore att dra täcket över huvudet. Kampen mot klockan har jag inte mött på länge. Var längesedan jag slogs så mot tiden, en hel natt fördes fighten som tyvärr tiden och ångesten vann. Men faktiskt, jag lär klappa mig själv på ryggen då kampen fördes in underläge med två mot en som utgångspunkt. Dagen efter såg jag ut som en vilsen skitunge hittad i rännstenen. Men det gjorde visst ingenting. Åter hemma somnade jag i soffan och sov en god och balsamisk sömn. Lagom utvilad ställde jag mig i duschen och drömde om mysiga sovmornar utan stress och krav på prestation. För som en vän till mig sa- jag är så trött på att prestera. Och jag instämmer. Under 15 v har jag hållit andan, och det vore för väl om det inte varit kantat av en virrig hjärna och ett snurrigt hjärta. Så nu när 15 v har passerat vill jag bara finna åter min vardag med dig. Men kanske är det en modell för kvalitetssäkring där jag lätt kan skönja brister till upprepade avvikelser i mitt liv som ska till för att verkligen hitta åter till våra roller och en relation som vardagen ger oss. Eller så kan inte vardagen ännu ge oss den i skrivandets stund. Om en termin bjuder sommaren på vardag och till årsskiftet 2010 bjuder jag upp till examensfirande. Och jag vill att de ska vara du och jag då. Samtidigt undrar jag hur hög reliabilitet mitt resonemang och önskningar verkligen har. Eller för den delen mäter jag ens omständigheterna rätt, hur hög validitet har tankarna om de surrar för snabbt. Så utifrån ovanstående så kanske man inte vet vad man vill fast man tror att man vet de… hängde du med. Och menar du att du hängde med så vill jag lova att Du inte har särskilt hög reliabilitet, du är INTE pålitlig. Oj vilket galet resonemang. Bäst att inte lyssna.

    Hur som var det nyårsafton i går. 2008 förlängdes och avslutades samtidigt som 2009 firades med en bra film, popcorn och skönt sällskap. Och såå ni undrar nu. Jo, för tänk att jag firade sista dagen igår för att vakna till en ny termin idag.

Jag har lite tankar kring oxytocin, amning, ursäkter och feminism. Mer om de när andan faller på. Nu är de Lonely Planet och BWA som sas studeras. Utan krav på prestation.

    

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards