Direktlänk till inlägg 2 december 2010

En taggad kavels frånvaro.

Av Emelie - 2 december 2010 15:44

På måndag ska jag på gravidmassage, ligga på en bänk med ett stort hål i för magen att hänga ner igenom. Hur kul kommer inte det se ut. Jag läser: "Gravidmassage stärker ditt immunförsvar och gör dig stark och frisk under hela graviditeten. Gravidmassage har även en lugnande effekt på både dig och barnet och är speciellt framtagen för gravida. Vår massör arbetar med djupa långa knådningar för att på så sätt motarbeta vanlig muskelvärk i rygg, axlar, nacke, armar och ben". "Touch Research Institute, University of Miami School of Medicine, i USA har visat att gravida som får regelbunden massage har lägre halter av stresshormon och färre komplikationer i samband med förlossningen. Dessutom minskar riskerna för tidigt födda barn". Jag gillart och undrar varför jag inte gått tidigare. Tänker att jag ska kosta på mig det några gånger innan duedate. Hemma pysslas det om och boas men någon massage får jag leta med ficklampa efter. Så bänken med hål i får det bli en gång i veckan. Har en gång kvar på vattengymnastiken och jag gör vad jag kan för att slappna av och förbereda min trasiga kropp för att springa sju mil utan paus. 


I natt hade jag regelbundna förvärkar som när jag klev ner i ett varmt bad klockan två på natten tillslut klingade av. Men ett tag trodde jag det var på gång. Förvärkarna fortsätte men med glesare mellanrum och jag fick ändå sova lite. Så från två helt, totalt sömnlösa nätter har jag välsignats med lite sömn ändå. Och jag känner mig nöjd.


Jag känner mig tråkig, befinner mig i en bubbla och säkert inte mindre än 80 % av mina tankar uppfylls av förlossning, klimpen och föräldrarskap. Ska det vara så? Och nästa fråga blir, står ni ut? Hur står ni ut?


Sedan var det julklappar. Har bestämt mig för vad som ska inhandlas, frågan är bara hur det ska inhandlas. Jag försöker få något vettigt ur min sambo, vad önskar dina föräldrar sig? Syskon? Men jag har förstått att det mest är jag som känner mig stressad i min stillavarande tillvaro här hemma. Vill ordna, boa, göra rätt och göra klart. Men så gör du med...investerar och följer dina aktier. Samlar på investeringsportföljer för att familjen ska må bra. Vi boar och ordnar för oss och jag känner mig lugn. Om jag bara får lite massage...  


Idag ska du ut för att käka middag med två vänner, ta ett par glas och ha det gott. Jag kollar film och känner mig avslagen där jag ligger. Blundar för stöket i hörnen och tänker att det kommer en dag imorgon också som ska fyllas. Till helgen kommer J och nästa vecka är det massage, mödravård och fika inbokat.


I helgen ska vi göra pärlplattor inspirerat av gudbarna J och H. Jag har tänkt att vår gran i år enkom ska prydas av diverse fina pärlplattor. Så i helgen ska det pysslas. Kanske även bakas en och annan pepparkaka eller kanske lussekatt.


Så till dig F. Hittar du en taggad liten kavel är du så välkommen att köpa en sådan till hemmet. Och till mig   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards