Alla inlägg den 12 april 2010

Av Emelie - 12 april 2010 08:54

I cried my eyes out. While you were out. The two of you tried to convince me about something that should be serious and important, a matter so big it hurts to be joked about. Not very grown-uplike i might add. Thanks you two for listening.


And later i cried. While you were out. Not very grow-uplike i might add. From your side. However, we made wrong right again and now i hope we are on our way.

And we are, you just said over the phone, on our way.


Sedan måste jag berätta om den toma människa som satt framför mig igår på bussen. Inte ett ord blev rätt, eller politiskt korrekt.


"Stackars hon, hon va ju både blind och halt ... Man har ju fördomar om sådana där handikappade, ja hon va ju så snygg"


Med ordet "man" insinuerar kvinnan att gemena man skulle känna som så, vidare antyder hon med ordet "ju" att detta även är en sorts självklarhet. Efter det går det bara utför i hennes absolut klantiga mening.


Ja, stackars kvinna, hon va ju så korkad .... man har ju fördomar om sådana där idioter. Skulle jag kunna mena härnäst men det gör jag inte.


Vi ska flytta.


Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards