Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Söndagen utan dagsljus.

Av Emelie - 21 november 2010 14:46

Idag kom inte dagsljuset fram bakom allt det gråa. Men med lite tända ljus och skönsjungande blomster livar jag upp dagen och skurar lite lätt i badrum och tycker att dagarna ändå är rätt vackra. Lite snoriga, lite tunga, lite långa. Men ändå rätt vackra.


Jag tänker lite på huruvida jag kommer sakna den här magen och klimpens fömåga att utföra konstnärliga trick med kroppen, klimpens styrka och smidighet som känns hårt och knotigt inuti mig. När vårt barn är ute och alla månader av knuff, buff och puff plötsligt ekar tyst och tomt inuti mig.  Hur kommer jag då uppleva vakumet inuti när vårt barn ligger på mitt bröst. Jag är beredd på all världens olika känslor som kommer ta tag i mig och skölja över mig som en våg. Det har varit en tuff graviditet det här, och hur många tårar som än har gråtits kan jag tro att även med klimpens vackra fingrar runt mitt så kommer jag sakna magen och dina hårda knuffar dagarna i ända. Samtidigt längtar min kropp efter avlösning. Att befrias från smärta och illa fungerande dagar. Med 40 dagar kvar tills dess du är beräknad att komma ut till oss skapar vi ett välkomnande bo för dig att landa i. Vi pratar mycket om dig hemma, om vem du är och vem du är lik. Vi pratar också mycket med dig och låter dig veta precis hur mycket vi längtar efter dig. Och du svarar, kommunicerar tillbaka högt och lågt och vi njuter av dig var dag.


Idag är det söndag och om en vecka är det första advent. Idag har Fredrik och jag ordnat till lite ute på altan och Yoda har gått en sväng över golvet. Ätit och hittills haft en hälsoskön söndag. Resten av dagen under filt med tända ljus, nära mina kära, Fredrik och Klimpen      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards