Direktlänk till inlägg 9 november 2008

En familj har flyttat in...och oj så det smärtar.

Av Emelie - 9 november 2008 18:03

Så sablarna ont jag har och så svag är jag. Grampositiva bakterier av typer streptokock typ A har invarderat min hals och avger toxiner som gör mig högfebril. E med hennes familj och då inkluderas Elvis såklart skjutsade mig till och från H.C idag och stannade även för ett besök på apoteket. Med E under armen inhandlades antibiotika + bricanyl samt bedövande sugtabl av varierande sort. Nu har jag fått i mig lite soppa och en isglass. Inte sovit på snart två dygn då jag blir obstruktiv då jag ligger ner, men det ska det bli ändring på i natt.


Jag kommer inte skriva längre än så då fingrarna värker av febern. Jag drar upp täcket runt mig så det skapar en varm koja kring mig. Även om du vill krypa in så får du inte, det är en bakteriehärd här. Praktiken får avvakta minst två dagar innan jag dyker upp. Ska ringa min handledare i morgon bitti och det gör ont i stresshjärtat då tiden blir en stressfaktor. Men jag får ha förtröstan till att det inte kommer att förosaka större problem.


kojbygge och tablsug ligger på agendan.


Over n´out   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards