Alla inlägg den 13 september 2010

Av Emelie - 13 september 2010 17:20

Idag är en trött dag. I flera nätter i rad har jag sovit endast ett fåtal timmar. Det börjar kännas. Kroppen är trött samtidigt som jag behöver röra på mig. Jag blir uttråkad och rastlös av trötthet och allt vilande. Samtidigt kommer jag inte långt då jag tar mig ut. Kanske ska börja ta flera kortare promenader. Sover dåligt när jag väl sover, drömmer som aldrig förr och vaknar i ottan utan att kunna somna om. Förösker ta igen under dagen vilket enkom resulterar i rastlöshet och ännu en sömnlös natt därefter. Så tips på hur jag kan aktivera mig under dagen utan att gå för mycket men ändå bli trött i kroppen. Funderar på att kontakta sjukgymnasten och/eller barnmorskan för att höra om jag kan få börja på vattengympa för gravida. Skonsamt och stärkande för rygg. Kanske kan få bra sekundära effekter i form av bättre sömn och färre smärtor. Kanske till och med mer ork på sikt.


Jag har en vilja om att få ordning i hemmet. Men för att komma någon vart behöver jag fler händer och en tripp till ikea. Jag skulle så gärna vilja få ordning utan mannen, bara för att överaska honom och lyfta oket från hans axlar. Men det är svårt så jag får sänka kravet och istället kanske ha middag klar när han kommer hem. Men först en promenad, i regnet.


Försäkringskassan tar tid på sig. Och jag har inga pengar... Men klart, en kortare promenad kostar inte mycket.


Kram

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards