Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Valet - dagen efter.

Av Emelie - 20 september 2010 17:17

Är stolt och glad över mina medmänniskor. Som en kontrast till den kylan vi nu känner.

Nedanatående citat/statusar hämtat från min facebook;

"Demokrati är en kompromiss. En fungerande demokrati sett till befolkningens bästa kräver att folk har allmänbildning. Paradise Hotel, Ullared och dylikt skit som verkar intressera pöbeln, skapar inte en ideologisk driven och intelligent skara medborgare. Men det är ju lättare att konsumera än en bok"
"Ledsen över gårdagens val! Vore jag i Stockholm idag skulle jag oxå delta i demonstrationen på plattan. Hoppas ni blir många som sluter upp..."
"Besviken och förbannad!"
"..och solen skiner på det reaktionära och rasistiska kungariket Sverige...Ofattbart och skrämmande!"
"Vad är det för en jävla människosyn?!"
"OMVAL!!!!!"
"Jaha grattis alla som är rika och friska...... Vilka förlorare Sverige är nu"
"Jag går och lägger mig med hopp om att vakna och inse att allt bara var en mardröm"
"..vad har vi för människosyn i det här landet? Blir både rädd och ledsen"
"Kan ingen hitta på en ny regel så att Sverige kan få rösta om vilket parti vi vill plocka bort. Förslagsvis SD"
"I guess Obama is going to stop referring to Sweden as a model country"
"Jag tror SD kommer att dö kanibaldöden"
"Spettets vänner är en förening som en gång om året åker till skånska gränsen och försöker hacka bort Skåne (och dess väljare) från resten av Sverige. Är du med?"
"Är en obehaglig stämning över det här valet tycker jag =/ Men vad ska man säga, okunskap leder till dumhet....."
"Funderar på att gå med i "spettets vänner". Sorry Skåne, just nu är ni inte så poppis hos mig"
"Hur många har editerat sin kontaktlista efter valet? Om du har röstat SD, kan du va så god och plocka bort dig själva från min på min vänlista. Tack"
"SD är för närvarande på 6.0% i det preliminära resultatet. Vidrigt. Om du mot förmodan röstat på SD, vänligen följ dessa enkla instruktioner:
1. Ta bort mig som vän på Facebook.
2. Skäms"
"Man får helt enkelt se till att vara frisk och svensk de kommande 4 åren. Halvfräscht!"
"Overheard on the train this morning: "I am moving to NY as European politics sickens me; even Sweden elects an extreme right party into parlament."
Luckily I am going to Italy tomorrow, the cradle of sane politics!!!!??????
Om bara rösträtt var IQ justerat......I Italien tänker man igenom de alternativ som finns, väger noga för och nackdelar hos de olika partierna, deltar i debatter och kommer till slut fram till att han som sjösatte tv-programmet tutti frutti självklart måste vara det bästa valet"
"..ska nog knipa i fyra år till, så hinner folk ta sitt förnuft till fånga. Eller byta land"
"Något har gått fel. Vi jobbar på att fixa det så snart vi kan." Tack facebook jag kunde inte sagt det bättre själv"
"My friends from all over the world; this is not the Sweden I know :-("
"Sämsta tänkbara resultat igår. Tre av tre viktiga parametrarna gick precis TVÄRTEMOT vad jag önskade!"

"..nackdelen med demokrati är att folk är dumma i huvudet"


Och listan kan göras glädjande lång.

Tack.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards