Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Emelie - 15 maj 2008 17:24

Så här ligger det till:

Av låt kalla det en slump diskuterades hyror under en kväll hos grannen.
Då jag bor i en identisk lägenhet på samma 24 kvm, med samma inkluderande av el, bredband och kabel-tv betalar jag en totalsumma på 2700 någonting och grannen en totalsumma på 2100 någonting. Skillnaden på 600 kronor i månaden är en summa alldeles för hög att ignorera, samt i hög grad en fråga av princip.



Efter mitt samtal i måndags med Gavlegårdarna fick jag veta att "någon"
betalar "fel" och att det visst skulle röra sig om 600 kronors skillnad.
Kvinnan sa att dem vidare skulle undersöka saken och åter kontakta mig. Jag gav lgh-nummer, personnummer och telefonnummer och sedan dess har telefonen förblivit tyst. Vad jag självklart är bekymmrad över är om jag inte
diskuterat hyror med min granne en kväll förra veckan och sedan
uppmärksammat Gavlegårdarna på denna upptäckt, hade dessa då någonsin
kontaktat mig för information om deras snesteg. Jag vet vad jag tror!

Jag ska i början av nästa vecka förutsatt att jag inte hört något från dem
åter höra av mig till Gavlegårdarna. Beroende på vad jag får för respons
då, så kontaktar jag åter ordförande på kåren. Hjälp av kåren är önskvärt, att betala 600 kronor mer än min granne för samma lägenhet är ett rån jag inte har råd med. Och nivåskillanden som våra lägenheter utgör berättar inte om en prisskillnad åt "rätt" håll.


Fy skäms Gavlegårdarna. Ett tips på vägen mot graven, sänk hyrorna på era lägenheter i Sätra så kan ni kanske få dessa uthyrda. Först då kanske ekvationen kan gå ihop. Att lura fattiga studenter på dyra pengar upplevs som ett dåligt sätt att fylla ekonomiska luckor.


Med vänliga hälsningar...eller nått




 

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards