Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Emelie - 30 januari 2008 20:12

Ville delge livet som student. Men de sista inläggen har handlat om smärtan. Dumt nog har den gjort sig så påminnd att jag stundvis beter mig som lilla tjejen i exorsisten. Spänner mig upp i brygga näst intill, och befarar varje smärtgenombrott att allt snott sig. Vill glömma, eller skrika, stoppa huvudet i sanden och tona ner. För nu- orkar inte mer.


Projekt till sommaren, eller när andn faller på.

Sandpappra stolarna och måla de vita. Ställa in byron i klädkammaren för bättre förvaring och åka på loppis för att hitta en ny som jag kan rusta, gör gammal "nygammal". Tapeten i sovrummet...utjämningstapet för bucklornas skull.


Skrev till Roomservice. Argumanterade väl.


Berätta vad du önskar att vi ska göra med rummet:De mesta ett fungerande kök behöver! Som bildbevis berättar är det mesta trasigt och uråldrigt, lådorna håller inte ihop och dörrar saknas. Detta är inte ett modernt inredningsdrag utan just av bristande funktionsanledning. De egentligen vackra skjutdörrarna av retrovariant är helt skrot och av den anledningen nedtagna. Nu ser man allt bråte som för varje dag blir mer och mer nersolkat av matos, fläkt saknas. Daniel refererar köket till ”rövhålet”. Rummet är mörkt och de förra ägarna har gett köket en klarblå färg som nu flagnat. Resterande väggar är av olika tapeter, inte av snygg fondtyp utan även här av ett ogenomtänkt kaos. Nya väggar (färg/tapet), med tillhörande golvlist behövs. En spis med fungerande termostat, samt fungerande ugn skulle vara av värde så att kocken kan laga mat till mig. Jag kan inte nog framhäva behovet tillräckligt högt av ett nytt kök. Jag blundar när jag passerar köket i dagsläget och ytligt nog kan ett nytt kök avhjälpa oss mitt i vardaglig kamp.  

Jag önskar mig ett kök med ett vackert harmoniskt lugn, där vi även på begränsad yta kan njuta av att vara och verka. Med detaljer att vila ögonen på. Färger som ger oss fart men på samma gång bidrar till skapat lugn. Färger som inspirerar och ökar kreativiteten. För min kock och för oss som par.    

Motivering, varför ska vi komma hem till just dig? Behåller för mig själv....

Tar lite handbojor till "Fråga Olle". Och en kopp te. Men först ska håret tvättas.  



Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards