Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Emelie - 10 januari 2008 21:24

Och så var sista dagen gjord på praktiken. Det ödesdigra samtalet var inte så ödesdigert, utan mest inspirerande och fullt med uppmuntran och beröm. Ett formulär att fylla i utifrån kriterier med tillhörande skala som löper från svag förmåga till stark förmåga. Hamnade till höger på skalorna, men varför är det så svårt att acceptera att man kanske har en utvecklad förmåg att handha människor. Bemöta och möta patienter och dess anhöriga i livets motgångar ÄR inte något alla föds med, och i sin fullo något vi kan läsa oss till i kurslitteratur. Integritet, autonomi, helhetssyn är värdefulla ord med stort fokus under vår utbildning, med all rätt. Men funderar man djupt och brett på vad det innebär, och efterföljs så är det inte längre bara ord i litteraturen, utan verkliga männskliga värden som kan komma att kompromissas med eller modifieras när situationen inbjuder, eller kanske motbjuder.


Jag har börjat året med influensa. Kisar med ögonen för att knåpa ihop några ord  med mening, hänger över datorns tangenter. Men det värker, och det hostas. Efter två alvedon blir sängkläderna blöta och ett par droppar rinner mellan brösten. Ja, det gör ju det när febern sjunker. Är beredd på frossa under natten, slänger in vetevärman i micron. Nu har det allt varit en aningens för sjukt i min tana kropp. Välkomnar styrka och hälsa under 2008, det är jag som bestämmer vad som ska knäcka mig. Jag och min vackra följeslagare Gud. Instämmer du?. Bra.


Sov gott.   

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards