Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Emelie - 19 januari 2008 23:32

Inte ens är det ett ordnat kaos, utan mer ett obehagligt stresstillstånd, med snurrande tankar och darrande röst.


Som att inte veta vart man ska börja. Om jag gör en "att göra" lista så kanske jag får reda i oredan och kan börja andas längre ner iställer för där uppe, i små korta ytliga ryck.


På måndag ska jag åter till läkaren efter genomfört ultraljud. För vidare utredning och uppföljning av ultraljudet. Idagens läge kan jag se att det lutar åt ännu en operation. Återkommande oförklarliga vävnadstumörer, hittills benigna. Förklarade som dermoidtyp, utan satt diagnos. En överhängande oro för malignitet är uppenbar. Och till det kortsiktiga, hur ska jag få in en operation i schemat. Våndas över ännu en, den sista traumatiskt från min sida sett. Operation komplexitet kallar jag den för. Följande veckor med Fragmin.inj Hela mitt allt skriker att detta inte vill upprepas.


Söndag:

1. Skicka in till Blackboard, valt ämnesområde samt vald kursare att skriva c-uppsats med.

2. Ta hand om den STORA tvätthögen. Nytvättad dock. Tack D.

3. Sitta här för att leta vetenskapliga atriklar på valt område. Botswanas framgång i HIV, förebyggande och behandling.

4. Kanske fika med mina vackra Gudbarn, (och deras mamma).   

Måndag innan KS:

1. Fyll i och färdigställ ansökan om fortsatt andrahandsuthyrning av min lägenhet. 

2. Ring CSN och se om dom kan hjälpa till med studieförsäkran.

3. Packa för att vara i Gävle en vecka.


Att göra under veckan, förutom föreläsningar och förberedelse inför c-uppsats:

1.Tala med skola ang valt intresseområde, med utlandsvistelse och stipendie-ansökan. Ta reda på möjligheter och svårigheter. Ta upp det lästa att c-uppsatsen ska göras på 3/4 fart. Frågan är hur detta står sig i förhållande till evetuell utlandsvistelse?

2.Avvakta med att åter kontakta IVF-mottagningen. När beslut tagits ang operation och fortsatt utredning, då åter kontakta Huddinge för diskussion om framtiden. Motivera för uppskov. D sista år som styrks med intyg från terapeut. Min skola och medicinska situation med ånyo tumör.


Viktigt blir att sova. Öronpropparna har gått sönder, sönderslitna vet ni. Väl använda. Snarkningar i Stockhoolm och festande studentgrannar i Gävle.


Sex minuter i tolvslaget. Dags att logga ut, och stänga ner. Dra ner persiennen och sluta ögonen. Sparka ut D till bäddsoffan. I morgon börjar jag beta av på ovanstående lista.


God natt.  

    

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards