Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Emelie - 8 februari 2008 21:51


Jag behöver Hjälp? För det är så oförskämt rätt. Ilska, konflikträddsla, dödslängtan, grav arbetsleda och andra tillstånd som grannen med all säkerhet besitter. Inte jag alltså, nej verkligen inte, utan grannen.


Skrattar inte högt utan ler med halvsidig skeptisism. För jag vet inte om jag får skratta, om det är tilllåtet. För sådan är humorn, fast jag njuter av det. För det träffar om inte rakt in så i alla fall snett in.


Nu ska jag tvätta håret å klättra i säng. Upp 05.45   

Av Emelie - 8 februari 2008 20:24

Teratom betyder monstergrekiska. Termen är medicinsk och syftar till en godartad groddcellstumör. Ett teratom förekommer både bland män och kvinnor och är ofta godartad, men finns även i en mer odifferentierad elakartad form. I den högdifferentierade godartade formen hittar man ofta vävnader som ben, tänder och brosk, därav namnet "monster".

Nää, jag är ett monster. Visst D brukar väll mena det när jag blir arg, men att det verkligen var så..Skrattar en smula för mig själv..
Av Emelie - 8 februari 2008 15:47

Under min halvtimmes promenad hem genom vackra snöbeklädda skogen, där den blåa himmeln med solen uppepå griper tag i trädgrenarna och just så värmer mig i hjärtat. Har ni känt den där bekväma lyckan som inte slår ner som på en sekundkänslan utan lägger sig som ett mjukt omhuldande täcke runt ditt hjärta.


Så förblev min promenad. Liksom bekväm och nöjd med tillvaron. Varit nära några dagar och vet hur det påverkar positivt. 


Ska ta lite glass nu, med skogens guld till.


Ligger så bekvämt. 

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards