Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Emelie - 13 februari 2008 21:27


"I know stuff- I read books".

Dagens kommentar ur top model. Den är klockren.

Av Emelie - 13 februari 2008 19:43

Idag har jag varit aktivt passiv. Haft datorn som närmast anhörig. Har skapat ett ursnyggt CV. Livserfarenheten ska ner på pränt. Att marknadsföra sig själv är inte lätt och med syftet att skriva till sig ett stipendium är svårare. Men nu är det gjort och jag är fantastiskt nöjd. Dock har jag skjutit upp granskningen av arktikeln. Inlämning på tisdag den 19/2 så tid finnes.


Mer då, jo har när D kom tillbaka från jobbet dragits ut i örat för en promenad. Vårfin dag, men tvärr hade solen gått ner. Gick till postinlämning på Hemköp och köpte även frimärken för att posta formuläret väl formulerat till Huddinge fertilitetsenhet. Nu är det avklarat.


Laddat ner blanketter till MFS-ansökan. Skapat ny mapp där allt av vikt inför stipendieansökan samlas. Ansökan sker nämligen innan 15 mars därav elden i baken ni ser.


I morgon ska monstret fotas med hjälp av en "dildo". Jag ska alltså på ultraljud av min vän teratomen. Lider av smärtorna den bjuder på, så vi får se vad utgången blir i morgon. Kallelsen gäller enbart ultraljudet på spec-enheten så vidare samtal om framtiden blir vid möte med behandlande läkare. Vem det är vet jag inte, och visar det sig bli mannen jag sist mötte, säger jag tack, men nej tack.


Annars skönt att sitta hemma med D i soffan. Slippa äta ensam och också träffa lite vänner. Ett liv uppdelat i två. Ett i Gävle och ett här hemma.

Och nu är jag hemma.


Min grupp av hårt studerande tjejer har i och med denna kurs splittrats något. Ska medges att jag hamnat på kälkbacken och kanske lite utanför, men visst är så att en smekmånad inte kan pågå hur länge som helst. Jag har haft sådan tur med er tjejer, vi hjälps åt fantastiskt bra och avhjälper varandra när det hopar sig. Men i och med detta uppsatsskrivandet har det väll av förklarlig anledning skapats lite avstånd. Men kanske är jag lite less ändå. 


Det blev nyss en missuppfattning på hemmaplan, en bekant såg mitt monster som något att gratulera. Så för att klargöran mina kryptiska meningar, jag är INTE gravid.


Annars, välkommen in.


   

      

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards