Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Emelie - 16 februari 2008 22:45

15/2

Följde med favoritmamman till optikern. Bokade själv in en synundersökning på måndag den 18/2. Bra erbjudande på båge och glas.

Solen lös på blå himmel och under en blinkning byttes solen ut mot snökaos, lynnigt väder. Hemmåt efter en riktigt trevlig dag med dig mamma. Träffade D i Barkarby. Mot ikea och lusten att skapa nytt tog överhand och krediten kom fram och jag kom hem med en byrå. Just så var det inte riktigt, vi har dålig plats för förvaring och nu har vi istället för att använda fina kläder som matta ökat förvaringen och sovrummet är åter en plats för rekreation och lustfylld tillflykt. En fristad för själen.


16/2

Idag har min hemliga vän varit med mig. Åkt skridskor har vi gjort och du ville kolla på basketmatchen som spelades intill ishallen. Du njöt och du klappade händerna. Hade fantastiskt bra koll på poäng och tidtavlan.


Väl hemma spelade du på datorn. Börjat tröttna på den verkar det som. Vi pysslade istället, du ritade. Vill säga att du hade en bra dag, dock verkade du lite låg och inte vidare glad i själen. Känns sorgligt och svårt att hantera när jag upplever mig som maktlös. När vi sa hej då sa du att du var arg, att jag skulle stanna och gå på samma gång. Dagen avslutades ilsket och otacksamt. Men jag vet.


Hemma igen, kollat på melodifestivalen och när tviillingarna skrällde till i slutet undrar jag som jag alltid gör vi dessa tillställningar, vilka är det som röstar egentligen? Inte är det då jag kommer jag senare på och då får jag äta upp mitt klagomål. För förhåller man sig passiv i dessa egentligen triviala tillställningar kan man heller inte klaga över låtval och eventuell vinst. Åt gott och hade gott sällskap i M. Du är du för toppen, med rörlig hjärna och likartat kontrollbehov utgör vi en god kombination.


Nu ska jag skaka av mig ont samvete. Uppifrån syns goda intentioner med handlingar klart. Och jag vet. Att Du vet.


Först, välkommen in. Senare sov gott.

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards