Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Emelie - 14 februari 2008 14:41

Det är fantastiskt bra att M följde med som support. Inte en sådan som sitter på andra sidan luren och försöker svara på varför digitalboxen inte fungerar. Utan support med stöttande bemärkelse. Tack M för det stödet.


Svårt att återberätta vad han såg och sa. Men i samma ungefärliga storlek som sista ultraljudet. Tyvärr skymtade något på andra sidan, suspekt blev hans ord. Mätte storleksmässigt 18 mm så inte var det stort. Undersökningen var förenad med viss smärta, men M höll handen på mig så det kändes betryggande.


Efter u.l gick vi till mottagningen och med hjälp av M bytte jag läkare. En kunnig på området. Teratom och fertilitetsproblematik. Ska ringa och be om en tidigare tid när u.l svaret kommit dom till handa. Det går ju på en gång, men just då hade inte läkaren dikterat klart. Men bör nog komma tidigare även om viss motvilja finnes. 


En sak som bekymrar mig är vad u.l läkaren såg. Han tyckte att främst den vänstra äggstocken förutom "monstret" såg ut att vara typisk för polycystikt utseende. Har hört förut men sedan har någon läkare avskrivit diagnosen för att sedan ta upp möjligheten igen. Jag känner mig i alla lägen som ett vandrande frågetecken. Kan ingen berätta vad som händer i mig. I dagsläget tar jag hellre en tråkig diagnos eller flera än ingen alls. Känns som en avdankad sång om ovisshet. För det är den som gnager som ett råtta i mig. Smärtan gnager till viss del den också, men mest för att påminna om ovissheten.


Efter besöket på KS träffade jag senare upp J och två härliga Gudbarn, Gossi och Mummis. Gossi skulle till läkaren och röntga sina små lungor. Kul att kunna hjälpa till i den mån man kan. Mummis och jag stannade i väntrummet och skrattade och lekte. Jag kommer ihåg din entre i livet. Såg på när huvudet kom ut och sedan kom din fina hand. Och din mamma då, vilken kämpe. Du tog tid på dig och du gjorde mamma lite illa. Men när du till slut kom gick mamma in i andra vändningen och fick åter sina krafter. Idag hade vi allt rätt kul. Bror din fick en krockodil för gott uppförande då dom tog kort av hans lungor.


Idag som alla andra dagar är vi hjärtliga mot varandra.


Välkommen in.

    

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards