Direktlänk till inlägg 18 februari 2008

En del av dagen.

Av Emelie - 18 februari 2008 12:48

Ena delen av vårt sovrum. En dag ska vi efter avslutade studier ha råd att skapa den sfär vi vill ha. Men för nu njuter jag av det som är vårt. Min nakna kvinnokropp som jag kritade för många år sedan får pryda väggen. En dag ska den få en kraftig stor vit träram, tror det blir vackert.


Läste ut boken "Kyss dom inte farväl" igår kväll, alltid lite av en separation när sista sidan avslutas. Det är fantastiskt med böcker. Älskar att läsa, vilket är lite underligt med tanke på mina grundskoleår, uppskattade aldrig böcker eller ordens bärande kraft. Men så klev jag över på "andra sidan" och uppskattade där den slagkraft böcker kan ha. Undrar över vilken bok som jag ska ta mig an härnäst. Viktigt att varva studielitteratur med annat läsbart.


Ur "Starkare än hatet" av Tim Guénard


"Efter den här erfarenheten lovar jag mig själv att inte hänga fast vid det första negativa intrycket jag får av en person, utan utforska varje människa ända in i hjärtat. De flesta är betydligt mer värdefulla än vad som står på de etiketter vi klistrar fast på deras ryggar".


Anser läsandet vara ett billigt sätt att resa på. Att leva på.


"Jag bryr mig inte om folks etiketter - jag söker deras olikheter".


Steg upp tidigt idag, avklade det som skulle avklaras innan en viss tid. Nu ska jag attackera den sista delen på uppgiften med inlämning i morgon. Om en timme åker jag in till stan. Efter disk och bad, städ och rens tar jag mig en välförtjänt paus och besöker optikern.


Så kul att just Du är här, så till Dig, välkommen in.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards