Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Emelie - 15 oktober 2008 19:00

- Omtentan i Lm-räkningen gick igenom och jag är godkänd.

- Tentaresultat från gynekologi, pediatrik samt psykiatrik har kommit och jag är godkänd även där.


Så skönt att lämna det bakom sig i nuläget.

Av Emelie - 15 oktober 2008 18:33

Natten va lite trång, om man syftar på bronkerna mina. Pipande och väsande, men fortfarande drägligt somnade jag. Men fy vad det spränger i kroppen. En värk som r/t till virus. Halsen smärtar och hostan ger mig magmuskler. Men jag håller igen på praktiken, för timmarna stressar och jag måste vara där för att inte riskera komplettering. Denna form av argument går fantastiskt mycket emot principerna att minska lidande och främja hälsa. För visst är de så att jag mycket väl kan smitta, små aresoler transporteras och landar i min omgivning. Men handsprit och undvika nära kontakt med extra utsatta patienter får duga. Bara jag orkar själv. Idag har det varit tungt. Bra men tungt. Ska vara där 07:00 i morgon och sedan får vi se hur länge min kropp mäktar med.


På fredag gör jag kväll, med start 15:00, slutar då 21:00. Sedan följer helgen och då vet jag en skön tjej som ska sova ut.


Vart in på ica och inhandlat glass. Apoteket och handlat strepsils för halsen. Konsten blir att inte överdosera dessa båda. Magen tenderar att slå bakut då, men förkylningen har ingen lag som dom säger....


Kram

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards