Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Emelie - 5 mars 2008 23:15

Aldrig förr har så mycket tid gått så fort. Tänker på alla saker vi har gjort.


Sedan den dagen du och jag blev ett par, är det ett år, 12 månader, 365 dagar.


Men alltid samma känsla, även det att vi förändras. Och lågan brinner trots att vindarna har blåst hårt ibland.


Och om vi någongång gråter så möts vi alltid åter i lyckorrus och det är därför jag älskar dig.  


Elin Sigvardsson i en låt, lika underbar som allt hon lägger sin gitarr och röst i. Avrundar dagen med bevingade ord.

Välkommen in.

Av Emelie - 5 mars 2008 22:20

Skrev just på ett inlägg som på en ögonblinkning försvann då jag satt sista punkten. Finns det något värre, försöka återskapa något som mest flödar från fingrarna och inte lagras för vidare beskådning. Tar mig an ett försök till replikering.  

Spar på integriteten för romantiken. Så sa hon. Gläds åt orden som drämmer till som en orkan och lämnar marken bar. Och där står jag strippad av mig själv, stammande. För jag ger och ger för att ge oss stabilitet, när resultatet blott berövar oss på vår framtid. Jag tror jag ger stadga åt livet, men mest berövar jag dig friheten att själv välja väg. Och genom det stjäl av ork från längtan efter intimitet och romatik. Just så är det.  


Jag gläds åt dig, utan tituleringar gläds vi åt filosofiskt dravel som alltid kommer direkt från hjärtat. Vilken vänskap! Överskrider ålder, tidigre relationmässig konstellation och baseras på ömsesidig uppskattning av varandra. Tack för samtalet J.


Min kurskamrat uppvisade vandrande tankar idag, något om tynger dig, får dig att fundra? Hur som uppskattade jag din närvaro ikväll. Jag har betungande tankar och genom vårt projekt kan fundringarna vila och få ro. Hoppas du känner dig bekväm i vår konstellation och samvaro. Ser med tillförsikt på det föreliggande projektet. Ser med tilltro på vår kapasitet. 


Till helgen kommer du hit. Önskar att helgen får genomlevas i vänskapliga tecken. Väljer intimitet och romantik. Väljer musande. Vad väljer du? Vem väljer du?


Ett försök till replikering av föregående inlägg som mystifierande nog försvann ut i cyberrymden. Om det föreligger något freudianskt över försvinnandet törs jag inte fundra kring. Marker, kopiera. Så undviks det enkelt.  

Förespråkar öppenhet, vad säger du?

Välkommen in.  

    


Av Emelie - 5 mars 2008 10:56

Tänk att ord har en sådan värmande effekt. Tack J, så det värmde säger man, men det värmer så in i hjärtat. Både för mamma och mig. Tack fina människa.


Hoppar över föreläsningen idag. O antecknar. Efter blir det rotfruktssoppa. Idag blir det annars mest promenader i det absolut genomvackra vädret. Kan få vilket hjärta som helst att vakna och se uppåt. Ska inhandla lite mat och insupa flera liter sol i varenda liten por. Ta några djupa andetag och förstå att Han ser och vet precis allt i våra hjärtan.


Så tacksam.


Kram till er och välkommen in i min förhoppningsvis ljusnande dag.  



Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards