Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Emelie - 6 mars 2008 18:05

Vad är din historia?

Berätta din historia för någon du känner.


Jag är enkom en ung kvinna som likt dig försöker få bukt med livet. Relationer och vänner, jobb och utbildning. Jag vill vara skärpt, reflekterande som inte missar att förstå. Jag vill finnas för alla, och vara tillgänglig i alla relationer. Jag knyter knut och löser upp den. Jag isolserar mig och gör mig disponibel om vart annat. Jag försöker och försöker.

Jag möter människor och går förbi dom. Jag reser utomlands och jag stannar hemma. Jag vill och jag vill inte. Jag vill vara bäst och slippa förbi. Jag vill bli älskad av dig och ligga i dina armar, jag vill helst lägga dig i mina.


Vill vara en normalspeciell Svensson, som är tillräckligt vaken för att orka leva. Tillräckligt blind för att ändå förstå och vara behjälplig i alla situationer. Aldrig missa dig, och ändå orka med dig.


Jag är enkom en ung kvinna med oroliga fötter.

Av Emelie - 6 mars 2008 17:21

Någon sa, ta till vänster så kommer du rätt. Tänk om det vore så enkelt.


Om det så vore skulle livet levas i en upprepande cirkel och vi skulle aldrig riktigt komma någon vart, kanske det krävs felsteg och avstickare för att komma framåt.


Jag befinner mig i en personlig osäkerhetssvacka. En sådan som skapar personligt tvivel och rör till det. Jag vill sträcka på mig och känna stolthet i min person, känna mig begärlig. Längtar efter den känslan. Har faktiskt förlorat den och för säkerhetsskull letar djupt inom mig. Där återfinns ju det mesta, för att undvika skylla på min omgivning. Säger till när jag hittat tillbaka. Kanske ni kommer se mig skina åter. Kanske våren kan få igång denna sköna höna.


Men kanske om jag tar till vänster....


Välkommen in.  


Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards