Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Emelie - 19 mars 2008 19:46

Det handlar om onda känslor som oftast inte bottnar i någon sanning. Det vill jag att ni ska veta. Det är inte någon annan. Det är mest livet som det ser ut. För det är orättvist. Och när det blir svårt att bara acceptera sina egna val och "livsöde" kan det med lätthet lämpas över ansvaret på annat håll. Men tro aldrig att det är ditt eller ditt ansvar, eller ens påverkan. Utan mest som livet är i största allmänhet. 


Gräset är aldrig grönare där borta, utan kanske har du bara använt annan jord att så i eller andra frön. Och därför kan jag aldrig få samma gräs som du. För jag har sått i helt annat klimat och måste då förvänta mig ett annat gräs. Så det är bara att gilla läget. Jag kan ju inte sträva efter ditt gräs, ellern någon annans. Så därför är gräset aldrig grönare där borta.


Idag har jag lättat mitt hjärta. Och vi vet ju att monster lever i mörkret. Så nu kanske dom försvinner.


Monstret i buken, ja den är kvar hur mycket man än lättar hjärtat. Där kan Dr Phils motto aldrig hjälpa. En annan Dr kanske. Men inte Phil.


Välkommen in.  

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards