Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Emelie - 14 mars 2008 12:01

Varför sa jag så, varför gjorde jag så. Varför hävda mig, varför inte vara bättre än så. Varför vara så in i järnskruvars osäker. Varför inte hålla käften. Varför varför varför. Känner du igen dig. Det gör jag.


Går ofta hem och undrar om jag inte kan ta en nål och tråd för att sy ihop läpparna på mig för att minimera att dessa grodor tar sig ut, i tid och otid. Och dom gånger man verkligen måste prata så är man tvungen att göra en mogen övervägning för att styngnen stretar och smärtar. Det blir bäst.


Här dock haglar orden, och det är skönt. För här känner jag aldrig så. Här uttrycks dom mest privata känslorna, av skam, av smärta och en underbar ljuvlig livsglädje. För jag älskar att leva, bara jag någon gång kunde hålla käften.


Nu åker jag hem över helgen. Hostar och nyser. Men längtar efter dina armar. Bli lite ompysslad. Mest bara vara nära.


Så jag säger med igensydda läppar...välkommen in.

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards