Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Preload, afterload, overload......

Av Emelie - 30 mars 2008 16:59

Det är tuggummi i kolan så att säga. Med bakissoft dag rör sig tankarna med långsamt djup. Jag undar över tiden som går. Som förflutit och som komma skall. Inte för att påstå att jag inte är nöjd och glad över den tid och konstellation jag lever i, för det är jag. Men vart tar tiden vägen? Vill ibland pausa och finnas i nuet. För om man tänker på då och nu, kommer frågor som- vad hände? Vart tog allt vägen? Och, varför undrar jag egentligen?


Förundras över tiden. Förundras över att det känns bra om än lite drygt när den går och över att den saknas i efterhand. Hur kan det så vara? Hur vill jag stanna kvar och snabba på, under en och samma sekund. Vara där borta i framtiden med dig och familj och på samma gång återfinnas i stunden för att njuta av ungdomens fantasivärld. Är det en ogreppbar tanke tycker ni. Söker jag en tveeggad värld som inte går att finna.


Gårkvällen var fin, lite i blötaste laget dock. Somnade in tungt på huvudkudden vid tre-tiden. Huvudet somnade först, kroppen kom efter. Det är som att man stänger ner tidigare. Det som fungerar är menande blickar och en högre förståelse för varandra än vad ord klarar av. Har ni märkt det någongång. Formuleringarna börjar med öppet sinne och intelligenta reflektioner, och slutar med blickar och telepatiska önsketänkande, bortom alla ord. För visst löser vi världskrisen med lite vin. Och visst startar vi världskriser med lite vin. Om allt bara kunde ske med motta.


Jag mår bra idag, med tungt huvud och gott humör delas söndagen med min vän S. Sittande mot en vägg på solstolar, vindstilla och stilla under vilodagens strålglans. Vi äter gott och njuter över glömd tentaångest och över frihetern denna enda dag. För åter i morgon börjar nästa kurs som innehållsmässigt känns högaktuellt och därmed intressant men med ett upplägg som förvirrar. Men så har det upplevts under samtliga kursstarttillfällen så det finns hopp om klarhet later on...


Nu kommer S ut ur duschen och kanske man ska ta och fräscha till sig en aningens. Låta gårddagens blöta få rinna av mig. Det var ju ändå någon som på G, under oförsikt och berusning spillde öl över en mindre del av min rygg. Men med godan ro dansades de vidare, lite skit rensar ryggen från belstadnde tyngd. Men lite öl tar hand om det mesta.


Nu tränas det på SATS, du kämpar på D. Älskar dig. Kommer hem om några dagar.


Välkomna hit vänner så som bekanta och obekanta.



 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards