Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Är det verkligen så förbluffande konstigt?

Av Emelie - 13 april 2008 17:11

Tror du på en förmåga att se in i världen utanför vår? Den folk kallar för andra sidan. Vad är för oss begränsande? 


Jag tänker så här, vi har fem sinnen som alla kompleterar varandra i hur vi uppfattar vår direkta omvärld. När ett faller bort av någon anledning förstärks andra. När synen går förlorad går hörseln in för att näst intill ersätta den förlorade funktionen.


Jag är av den uppfattningen att våra fem sinnen blockerar vårt sjätte. Fungerar blockerande för den andra sidan. När man står på gränsen till döden och syn och hörseln sänks, tillåts vårt sjätte sinne träda in, vi blir således fria. Fenomenet att möta sina avlidna anhöriga då man ligger på dödsbädden är inte så kontroverslelt då man förklarar det på ovanstående vis. Genom våra sinnen är vi från andra sidan sett ofria, bundna att uppfatta det vi ser, hör och känner som den absoluta sanningen.


Om det skulle vara som ovanstående beskriver, så borde man under vissa förhållanden kunna nå förbi våra fem sinnen även utan kriteriet döende. Detta är inget jag kastar ut i hast och plötsligt kom på som förklaringsmodell till peroner med medila förmågor, utan har noga, under kritik och tvivel många gånger åter kommit fram till just detta.


Under tystnad och djup meditation kan du nå något som är ditt inre, finna svar på frågor du länge funderat över och annars ofta bara hastat förbi. Just för att våra sinnen ofta bgränsar oss till det vi ser, hör och kan ta på. Är det verkligen så förbluffande konstigt. När vi stänger av allt brus kan vi lyssna innåt och därmed uppåt. När hjärtat är fullt av brus och det är rusningstrafik i hjäranan då är vi inte mottagliga för den yttersta ömvärlden. Lär vi oss stänga av och koppla ifrån ibland kan under ske. 


Välkomna hit.


Känner mig nära denna söndag.




     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards