Direktlänk till inlägg 23 april 2008

En spontan bula i pannen orsakad av glädje.

Av Emelie - 23 april 2008 19:14

Nu blev det just så. Veckan bara blev just så bra som vi önskade. I dag känner jag mig starkast i världen. 


Idag blev jag så glad att jag studsade in i en dörr. Idag har jag en bula som bevis på spontaniteten jag uppsatte mig för.


"Eftertankar"  

Patricia Tudor-Sandahl


Det gäller att hålla sig alert och vaken,

öppen för att ta emot vägledning,

i vilken form den än visar sig.


Ett oväntat möte,

en händelse utöver det vanliga,

ett brev, en artikel,

ett tv-program som man råkar se och som gör bestående intryck-

livet har många sätt att visa vägen och läraren kan finnas var som helst.


Om ett år åker jag iväg för att genomföra en fältstudie i Botswana. Idag fick jag beskedet att stipendiet är vårat. Idag har jag en bula i pannan. Idag är jag glad.


Man är bara så begränsad som man gör sig!


Hur vet man vad man går för om man aldrig ger sig ut på okänd  mark!


Samtal förändrar oss- om vi vill det!




 
 
Nilla

Nilla

23 april 2008 22:04

Grattis!!! Vad roligt för dig vännen!!! Åh vad glad jag blir!!!

http://mina-tankar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 september 2017 14:23

För att kunna leva. Så heter boken jag lyssnar på. En värld jag knappt kände eller känner till. Som en fiktiv värld beskriven av en hjärna full av skruvad fantasi. Jag vet inte hur jag ska reagera på det jag hör. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig...

Av Emelie - 1 juli 2017 16:09

  ”När det är jobbigt, då är det jobbigt”. Sagt med eftertryck av läkare på BUP i Visby. Den 10 maj 2017 klockan 09:40 skrevs sammanställningen av tidigare utredningsresultat och kompletterande testning. En journalanteckning som innehål...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:31

Ett förtydligande. Jag älskar mer än något att ha tråkigt med mina barn. Att vara nära. Det är aldrig och kommer aldrig att vara tråkigt. ...

Av Emelie - 18 oktober 2016 15:23


Jag blir så ledsen. Så jag skälver på insidan. Mina barn, kloka och snälla ska behöva växa upp bland så mycket ondska. Och dina barn. Bland rädsla. Växa, gå i skolan, jobba, älska, skratta, gråta. Älska någon. Känna kärlek och sorg. Ni vet. Dem ska l...

Av Emelie - 10 augusti 2016 10:17

För några dagar iaktog jag ett spännande männskligt fenomen. En familj var på väg ner för backen innanför österport. Dotter går i egna tankar när hon plötsligt gick in i en hängande blomlåda och slår således i huvudet i den. Hon blir såklart ledsen o...

Presentation


Humlans dagar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards